Saturday, February 23, 2013

ČETIRI FILMA U JEDNOM KADRU // 4 ONE-TAKE MOVIES

Inspirisani zagrebačkim One Take Filmom, festivalom filmova koji imaju samo jedan kadar, odlučili smo da, u raznim podelama uloga, snimimo jedno pet-šest igranih filmova iz jednog kadra. Šta je to za nas, mi smo iskusni filmaši, Fasbinder i Takaši Mike naši su idoli, osim što nas veoma nervira profesionalno prenemaganje oko snimanja filma - potroše tri godine i gomilu para i na kraju snime govno. Mi za sranja bolja od njihovih trošimo mnogo manje.

Uglavnom, na kraju smo snimili četiri filma, potpuno sigurni da ćemo u Zagreb ići svi, da će nas pozvati kao super zanimljivu nezavisnu produkciju koja je ispoštovala festival i poslala čak četiri izuzetna filma. Avaj, Zagrepčani su izdali punk i primili samo jedan film u zvaničnu selekciju.

Nisu shvatili upečatljivu atmosferu filma Marine Radmilac ONI TAKO MRTVI ŽIVE GODINAMA i njegovu egzistencijalističku ambivalentnost - ali je taj film bio dobar čuvenom Beli Taru, koji je Marinu, na osnovu tog filma, izabrao za predstavnika Satibare na prestižnim doktorskim studijama škole Film Factory u Sarajevu. Posle su nam rekli da taj film možda nema zadovoljavajuć kraj, ali kome treba kraj i takvo nekakvo formalističko zakeranje pored onakve atmosfere i stila kadriranja i mizanscena? Beli Taru sigurno ne.

Elem, nisu Zagrepčani vrhunskim ocenili ni fotografski kolorit jarkih boja i erotski naboj u NADAM SE DA ĆU OTIĆI NA VREME Radomirke Siljanoski, niti su si dali truda da prepoznaju fine mitološke, literarne i filmske asocijacije na temu Medeje u filmu MEDEJA. DORUČAK Ivana Velisavljevića, koji  poznatom romanu Kriste Volf Medeja.Glasovi duguje koliko i Medeji Larsa fon Trira.

Sva sreća, u Zagreb je otišao FLERT Marije Rodić, zamalo ljubavna priča o vegetarijanskom flertovanju, koja se odigrava na pijaci (inače omiljenoj Satibarinoj lokaciji, na kojoj je sniman i prvi film naše produkcije LUTKE ZA DORUČAK). FLERT je odveo naše drugare iz produkcije MikroArt Mariju Rodić i Radomira Lazovića Miku, i Satibarinog alfu i omegu Sinišu Dugonjića, na pijančenje i zajebanciju u Zagreb, dok su ostali kratkih rukava ostali.

Tu nam je postalo jasno da na festivalu koji se bavi formom, koji zahteva jedan ekstremni napor snimanja svega u jednom kadru, selekcija ne voli stilske eksperimente i hermetizam nego hoće priču, ko i svaki pošten čovek od zadruge do udruge. A nama je priče malo preko glave.

E, sad kad smo iznapadali One Take Festival u Zagrebu što nije odvojio deo iz budžeta da odemo u omiljeni grad i tamo se sprdamo od Medike do Sirupa, okačićemo i sve ove naše filmove online da ih lepo mogu svi pogledati. Kultura ionako treba da bude besplatna a umetnici da rade za revoluciju i radničko-seljačku klasu, ne za basnoslovne honorare od poreza!

***
FLERT / FLIRTING

Glavne uloge: Dobrica Veselinović i Dragana Đukić
Režija / Directed by: Marija Rodić
Scenario / Screenplay by: Radomir Lazović, Marija Rodić
Kamera / Camera: Siniša Dugonjić
Trajanje: 10 minuta

Ova romantična drama priča je o dvoje mladih ljudi (Dobrica Veselinović i Dragana Đukić) koji, nakon slučajnog susreta na pijaci, započinju flert. U igri zavođenja oni gotovo sasvim zaboravljaju život i stvarnost koji ih okružuju i koriste priliku da se predstave jedno drugom u što boljem svetlu.

//

One shot film about two young people (Dobrica Veselinović and Dragana Đukić) who start flirting after an accidental encounter on a green market. In their game of seduction they completely forget about the life and reality that surround them and use the opportunity to present themselves in the best light possible.
In metropolis like Belgrade, people rarely meet, especially in the market. Also, lonely people feel the need to be someone else. Someone who everyone likes.

//

Marija Rodić je prošlogodišnja pobednica na Femix festu sa filmom „Skidanje“.
Završila je master studije Opšte književnosti i teorije književnosti u Beogradu, kao i trogodišnju psihoterapeutsku školu kliringa Dijada. Pohađala je školu filma Fokus i kurs filmske režije u Akademskom filmskom centru u Beogradu. Učestvovala je na radionicama stop trik animacije i pozorišta senki.
Nagrađena je za film „Zlatni delišes“ na Voyage Bleu festivalu 2010. Dobitnica je Posebne pohvale žirija na festivalu Filmski front za filmove „Govor“ i „Zlatni delišes“ 2011.

Produkcija Mikro Art i Satibara


Flert (Flirting) from Marija Rodic on Vimeo.


***

NADAM SE DA ĆU OTIĆI NA VREME // HOPEFULLY I'LL LEAVE ON TIME

Glavna uloga, režija i scenario / Directed, written and performed by:
Radomirka Siljanoski
Kamera, zvuk, montaža / Sound, camera, editing: 
Siniša Dugonjić


Složili smo se. Ovaj film stvarno ima svoju volju.
Pobedio je sva naša naklapanja i predumišljaja.

Neko rece:
- Hajde da uradimo "one take" movie... i posaljemo na ga Zagrebački Festival!
Da pustimo neku traku!
I u jednom momentu, iz jedne fotografije, razvila se ideja.
Kao i u završnoj verziji, ona se sprema za izlazak u grad.
Na pocetku je vizuelno nagoveštena neuravnoteženost, koja ce se kroz konstrukciju i dekonstrukciju  završiti u krajnjem samoponištavanju.
...u agoniji i patnji. (Nismo baš sigurni da li su ovde letnje žege i vrućinštine krive za to).

Trebalo je sačekati par dana da bi se oglasio treći glas nakon čega nas je prostrelila misao:
- Ne zelim da iko pomisli da je ona (junakinja) luda!

Zastali smo još jednom da ozbiljno razmotrimo i pojasnimo novonastale smerove i dešavanja,
i doneli zaključak da želimo samo jednu, sasvim uobičajenu priču, u kojoj se konflikti razvijaju... ili rešavaju.
Već tada nam je bilo sasvim jasno da nas je film vrbovao i uhvatio u svoju mrežu.

 (Nedelju dana kasnije...) Dok sam neočešljana jurila ka autobuskoj stanici, setih se svoje čudne boljke - kašnjenja...
Retko kada bih primetila da kad neko kasni, neko mora i da ga čeka... i onda poceh da snevam, pa i buncam...
Čekanje? Vreme? Raskorak izmedju onih koji nas cekaju i onih kojima smo dozvolili da ih čekamo...
...vredi li...?Ostati u prošlosti suočeni sa zovom budućnosti...Kako prekoračiti emotivnoiscrpljujuću sadašnjost? Slučajni pozivi?Slucajnost kao takva? Sihronicitet...? Zasto je uopšte bitno otići na vreme? ...i sta sad...? Zaokružiti... Ne proširivati...
Otići sa osmehom i sigurnošću da smo uradili baš ono što treba. I prepoznati da nas cigle nisu zatrpale za vo vjek i vjekov!
Tako da nam je neimarstvo jos uvek u grudima i rukama!
Da možemo otpočeti zidanje jos lepše, zdravije zgrade, sa novom snagom!
Ah, ta divna teorija....Treba trenirati. Jednom cemo uspeti...

Sve ove dileme su postale stozer filma...Pored svega gore navedenog nastojali smo da u filmu nađemo mesta sledećim detaljima - merdevinama (koje u visine vode), šeširu (ispod koga se mnoge tajne kriju), majmuncetu (ko ga uoči dobija nagradu), crvenom pojasu (koji strast ne obuzdava), rukavicama, dalmatinac-prekrivacu, ogledalima, lepršavim zavesama, lavezu pasa, flaši i caši vina kao nužnom pratiocu nase poetike... ili patetike...
Mada, na kraju ipak nismo sigurni šta je starije - priča ili detalj...
...ton... kamera... klapa... ma gotovo je!

Terapeutsko dejstvo filma su primetili moji prijatelji- vise ne kasnim.

Animus i Anima


Nadam se da cu otići na vreme from sinisa dugonjic on Vimeo.


***

ONI TAKO MRTVI ŽIVE GODINAMA // LONG DEAD THEY KEEP ON LIVING

Režija / Directed by: Marina Radmilac
Scenario / Screenplay by: Marina Radmilac i Denis Mikan
Kamera: / Camera: Siniša Dugonjić
Zvuk i montaža / Sound and editing: Ana Toader

Uloge / Cast:
Marina Radmilac
Margita Vasiljević
Isidor Rudnički Nešković
Ivan Velisavljević
Nikola Vasiljević
Ben Tziporin
Konstantin Vasiljević
Jelena Vasiljević
Vladimir Novosel
Marija Vukojević
Valentina Kovač
Dragan Simeunović
Dušan Vesić
Siniša Jelovac
Kristina Mlađenović
Ivana Stević Marček
Jayson lei Furnevill
Milan Bajka Lepović
Saša Tomić

//

One camera, one microphone, one take, one women, one story, one end, one life, one love.



Long dead they keep on living - Oni tako mrtvi žive godinama from sinisa dugonjic on Vimeo.


***

MEDEJA. DORUČAK // MEDEA. BREAKFAST

Medeja, čarobnica, lik iz grčke mitologije, postala je poznata kao čedomorka. Film prikazuje deset presudnih minuta u životu Medeje, dok sprema svojoj deci doručak.

//

Medea, enchantress, a character from the classical Greek mythology, is known for her filicide, although other versions without her killing her children also exist. The film shows ten minutes in the life of MEdea, while she makes breakfast for her children.

Uloge / Cast: Jelena Vidović Vasiljević i Siniša Jelovac
Scenario i režija / Written and directed by: Ivan Velisavljević
Ton, kamera, montaža / Sound, camera, editing: Siniša Dugonjić
Scenografija, kostim i šminka / Set design, costume, make-up: Marina Radmilac
Music: "Medea" by Iannis Xenakis


Medejin doručak from sinisa dugonjic on Vimeo.

Tuesday, December 11, 2012

sickSoul - "Nema izlaza"

Početkom oktobra snimali smo video spot za rap-core-fusion sastav sickSoul, vladimiračko-šabački bend koji će uskoro objaviti prvi album. Spot je sniman u Vladilendu (zastarelo ime tog mesta glasi 'Vladimirci'), sedamdesetak kilometara od Beograda ka jugozapadu. Skupila se ekipa omladinaca, orna za saradnju, i na delu pokazala solidarnost, ozbiljnost i energiju. Obratite pažnju na ovaj mladi sastav, nove nade srpskog repa.

Režija, kamera i montaža: Ivan Velisavljević i Siniša Dugonjić.

///

Here's our new video, made for the Serbian rap core band sickSoul and their new single "No Exit". Debut album is coming out soon, so check out these new hip-hop voices from the Balkans.

Directed, shot and edited by Ivan Velisavljević and Siniša Dugonjić.


Saturday, November 24, 2012

ANACOUSTIC ZONE

Three immigrants roam in the tunnels under the highway in San Diego, followed by Jean Baudrillard's meditations on America, with musique concrete in the background.

***
Tri emigranta lutaju kroz tunel ispod autoputa u San Dijegu, praćeni meditacijama Žana Bodrijara na temu Amerike i konkretnom muzikom benda Cricketant.
***
Festivali: Alternative Film and Video Beograd

***
Produced by: Milan Milosavljević
Directed and edited by: Walter Weiss
Assistant editor: Milan Milosavljević
Screenplay: Jean Baudrillard
Narrated by: Greg De Cuir, jr.
Cinematography: Mladen Panić and Johann Leitner
Music: Cricketant and Milan N. Lukić

Cast:
Mladen Panić
Johann Leitner
Ivan Velisavljević

Genre: Experimental
Duration: 16'
Satibara Film and AFC 2009.




Friday, November 23, 2012

Nimani Teenage Riot - "Devojka iz LDP-a"

Ekipa Satibare i prijatelja spontano je osmislila i stvorila spot za mlađahni sastav Nimani Teenage Riot i jednu od njihovih elektro pop političkih veselica sa albuma "Devojke masovnog uništenja".



Devojka iz LDP-a from sinisa dugonjic on Vimeo.

Thursday, November 22, 2012

IZVRŠEN ATENTAT NA ČLANOVE SATIBARE!

Sinoć oko ponoći, na kobnom mestu kod Vlade Srbije, kod raskrsnice ulica Kneza Miloša i Nemanjine, na članove Satibare Jelovac Sinišu i Velisavljević Ivana izvršen je mučki atentat.

Posle važnih političkih razgovora, zasad obavijenih velom misterije, na istaknute funkcionere Satibare koji su mirno čekali na semaforu, u svom malom i poštenom, radničkom renou 5, atentatori su naleteli automobilom-ubicom marke audi.

U najmanju ruku neobičnim mogu se nazvati dve stvari povodom ovog nemilog događaja: atentatori, zasigurno potplaćeni od imperijalista i pete kolone, bili su maskirani u tobož naivne devojke pod dejstvom opijata, a policija, nekoliko političara, razne gradske službe i jedan čovek sa kamerom, navodno snimatelj RTS-a, okupili su se za tili čas pored mesta "nezgode". "Ne treba im javit, sve vide, čuju, znaju", kako rekoše KUD Idijoti u legendarnoj pesmi o novom fašizmu.

Iako su istaknuti članovi Satibare ostali nepovređeni i pribrani, svesni da revolucija od njih stvara jake ljude koji se ne mogu tek tako likvidirati, ovo je težak udarac za Satibaru. Neprijatelj je udario na važan kapital kojim naša grupa raspolaže: taj zlatni reno 5 iz 1985. godine razvozio nas je na snimanja, festivale, plenume, sednice, premijere i krsne slave, i čak je zaigrao u filmu "Pojačalo i gitara" kao glavni glumac.

Ipak, napadi poput ovog ne mogu nas zaustaviti. Naplatićemo štetu, kupićemo vrata na otpadu, namestiti i dovesti isti taj reno u vozno stanje. Voziće nas još 30 godina, u inat reakcionarima, fašistima i svima onima koji onemogućavaju slobodni razvoj naprednih pojedinaca i grupa i njihov zajednički put ka besklasnom društvu.