Wednesday, September 26, 2012

Otvoreno pismo podrške Kokanu Mladenoviću


Na mejl Satibara filma stiglo je nešto pomalo čudno: anonimno pismo otvorene podrške Kokanu Mladenoviću. Nije da nas ove vodeće struje u kulturi imalo zanimaju, ipak smo mi neka poštena alternativa, majku mu, ali pošto smo dobili ideju kako da mi, kao kolektiv, doprinesemo prevazilaženju problema, a smatramo da je naše rešenje sigurno bolje od Đilasovog, koji sada razmišlja kako da situaciju učini nevažnom i neutralnom, odlučili smo da objavimo ovo pismo. Istina, malo smo ga frizirali, jer je na mestima bilo previše uvredljivo i čak je pozivalo na nasilje. Ipak i mi znamo za neku odgovornost.
  
Izvesna buru u srpskoj javnosti, pre svega onoj koja se naziva kulturnom, izazvale su najave glumaca Ateljea 212 da će stupiti u generalni štrajk. Kao krivac za takvu njihovu najavljenu odluku označen je upravnik te kuće Kokan Mladenović.


Javnost je na konferenciji za novinare koju su organizovali glumci iz teatra videla poznata lica sa televizije, Goricu Popović, Anicu Dobru, Gordana Kičića... Ima tu i neka mlada rediteljka po imenu Anđa, neki kažu da je dobra mačka.

E sad, pošteni ljubitelji kulture gledaju te glumce i hoće da čuju u čemu je problem.

Oni kažu Kokan je doš'o i narušio nam međuljudske odnose. To je jako velik problem, kažu. Doduše, ja još nisam čuo za firmu u bilo kakvoj delatnosti, u kojoj ima nekih novaca, a da su međuljudski odnosi dobri. Pogotovo ako se u takvom kolektivu malo radi, a plata redovna. Štaviše, lično sam kratko boravio u jednom takvom preduzeću, gde pri mom dolasku na posao ljudi nisu odgovarali na "dobro jutro".



Mi koji smo čuli vaše zahteve (a to je odlazak Kokana sa mesta upravnika) pomislili smo da bi bilo lepo čuti šta kaže imenovani upravnik. I eto ti, ne čekasmo dugo, u jednom danu Kokan kaže u više dnevnih listova i televizija svoju verziju priče. I ta verzija je, dragi moji glumci, tako logična, da ćemo u ovom pismu morati dati podršku upravniku, a za vas zatražiti najstrože kazne.



Mi odavno znamo da ste vi obrazovani glumci jedna neovejana banda parazita, koja je sklona neradništvu više nego i jedna druga grupacija organizovanih ljudi. I pored toga što živimo u društvu koje grca u kasnokapitalističkim lancima, vi plačete zato što je Kokan rekao: bando, vreme je da nešto radite i zaradite platu! 



Vi ste bili jedni od prvih klošara, uz razne zgubidane po naučnim institutima i obrazovnim institucijama, koji su ustali i rekli da nam treba tržišna ekonomija, a onda ste ostali u državnim jaslama i uzimali platu za nerad.



Dakle, dragi moji glumci, mi znamo da se sve vrti oko onoga što naša braća sa zapada nazivaju novci, a vi pare. Umesto da ste tu činjenicu istakli i doveli u pitanje, vi mašete svojom popularnošću: narod vas voli, vi ste mu dragi, možeš misliti, umetnost oplemenjuje. I zato što nas oplemenjujete, vi treba da ostanete izvan jada i bede ove naše tržišne eksploatacije, za razliku od drugih radnika, kojima valja svako da sedne na grbaču, jer oni nikoga ne oplemenjuju. E, ne može! Svi u isto bure, pa da vidimo majci!



Iako ne verujemo da je Kokan Mladenović neka blistava figura, već jedna prosečna direktorčina u vremenu odsustva proleterske istine, moramo ga podržati ne bi li se rešili suštine parazitizma sa primesama bezobrazluka.



Kokan vam je sasuo u lice istinu da uzimate platu od 62 hiljade dinara, a da igrate jednu predstavu nedeljno. Osim toga rekao i je da će vam doći na kraju neki radnici koji godinu dana nisu primili platu u loše privatizovanoj firmi i razbiti glave jer ne mogu da slušaju više o „problemima u pozorištu“. Kada su ti isti radnici, a pre i posle njih ratni veterani i razna sirotinja, čamili ispred vlade, štrajkovali glađu i spavali po ulici, niste pretili štrajkom ni davali saopštenja da je išta poremećeno, nego ste osnivali firme i uzimali pare za filmove, serije i reklame, a sad ste digli dreku zbog "međuljudskih odnosa". 



Prema tome, odabranoj glumačkoj bandi treba dati adekvatnu kaznu.

A ona je danas najprikladnija kada ti se oduzmu određena sredstva za život.

Kokane, imaš punu podršku da najuriš te takozvane kulturne vedete, koje su u suštini konformistički muljatori i oportunisti! Pa kad se nađemo svi u istom sosu, možda neki od njih i postanu poštena inteligencija.

Nakon što smo pročitali ovo pismo, mi iz Satibara filma pomislili smo da ima građana koji kažu da vole da idu u pozorište. Zbog njih Atelje 212 treba i dalje da radi, i zato mi predlažemo Kokanu da sednemo i dogovorimo se.

Naime, on neka ostane na funkciji direktora, a ceo repertoar Ateljea 212 radiće dva naša glumca.

Jedan koji trenutno radi kao trgovački putnik, i čije radno vreme se završava oko šest uveče, i drugi koji svoj posao obavlja u kotlarnici Doma zdravlja i koji radi  takozvane turnuse pa može kombinovati više predstava nedeljno. Imamo i glumicu za ženske uloge, ako baš treba, a ovaj koji radi u kotlarnici, osim što može da održava grejanje u zgradi i da igra predstave, može i da bude visoka zvanica na premijerama. Takođe imamo reditelje i scenariste za neke nove projekte.

Možemo raditi nekoliko premijera mesečno.

Kokane, iskreno da ti kažemo, ne moraš nam davati platu, obezbedi samo da nešto pojedemo i da se okrepimo.

Satibara kolektiv će preuzeti te obaveze i raditi ih časno. Naravno, ovakav način rada podrazumeva da predstave budu besplatne.

Dakle, Kokane Mladenoviću, ne odustaj! 

Rešenja postoje.

Saturday, July 21, 2012

FANZINI SA MARSA osvojili nagradu u Sloveniji

Upravo pristigle vesti sa Festivala fantastičnog filma i vina Grossmann, u Ljutomeru, Slovenija, obaveštavaju cenjeni publikum da je žiri u sastavu Igor Vidmar, Zdenko Franjić i Igor Bašin nagradu "Hrupni maček" (Bučna mačka) za najbolji muzički dokumentarac dodelio Siniši Dugonjiću za "Fanzine sa Marsa", u produkciji Satibara Filma. Ovo je još jedno priznanje za Dugonjićev film, posle nagrade na DORF-u u Vinkovcima/Rijeci.

Dole je objašnjenje na slovenačkom i engleskom, a film možete pogledati na našem blogu.

Hrupni maček za najboljši glasbeni dokumentarec


Fanzini z Marsa (Fanzini sa Marsa), režija: Siniša Dugonjić (Srbija)


Žirija v sestavi Igor Vidmar, Zdenko Franjić in Igor Bašin pravi takole:


Kratko in jedrnato. Brez balasta in samopoveličevanja. Učinkovito in kompleksno je zaobjeta fanzinovska scena in na njo vezana DIY (naredi sam) estetika ter odkriva filozofski, družbeni, politični in socialni pomen fanzinov. Četudi gre za zgodbo nekega minulega časa, nimamo opravka z nostalgijo, ampak s samorefleksijo in tudi kancem samokritike, ki se v modernih časih hiper(dez)informacij ponuja kot luč na koncu predora. Naredi svoj fanzin.

***

Noisy Cat for Best Music Documentary


Fanzines from Mars (Fanzini sa Marsa) by Siniša Dugonjić (Serbia)


The Jury, comprised of Igor Vidmar, Zdenko Franjić and Igor Bašin explains:


Short and to the point, without filler and self-importance. It effectively encompasses the fanzine scene and its DIY (Do-It-Yourself) aesthetics and explores philosophical, social and political importance of the fanzines. Even though it is a story of times past, it is not nostalgic, but self-reflective and self-critical, which makes it even more important in these times of hyper(dis)information. Make your own fanzine.


http://www.grossmann.si/news/grossmann-2012-awards/

Tuesday, May 29, 2012

KUTINICA - PRESTONICA!


Prvi tradicionalni Dvadesetpetomajski susreti sela u Kutinici, 
odmah pored Kutine, 
SR Hrvatska, 26-27. maj 2012. godine

Komandant Mladen osmatra teren

SLUŽBENA BELEŠKA


Trinaestočlana srpsko-izraelska delegacija Jagnjeće brigade SATIBARA doputovala je u Kutinicu, odmah pored Kutine, sa tri putnička transportera 26. maja 2012. godine u ranim popodnevnim časovima

Odmah po srdačnoj razmeni pozdrava i alkoholnih dobara između delegata SATIBARE i Janjeće brigade NH3 Kutina, pristupilo se isticanju zastave na terasi Ogijevog doma i svečanom otvaranju plenarne sednice sa sledećim Dnevnim redom:

1. Revizija Predloga Historijskoistorijskog sporazuma između Srba i Hrvata (u daljem tekstu: Historijskoistorijski sporazum), usvojenog na Filmskom festivalu u Kutinici 1. oktobra 2011. godine.

2. Usvajanje konačne verzije Historijskoistorijskog sporazuma.

3. Razno iće i piće.

Peče se janjac za NK Vatrogasac



Višečasovnu, mestimično artikulisanu raspravu, odlučno je moderiralo Radno predsedništvo u sastavu: drugarice Šljiva, Loza i Dunja i drugovi Vinjak, Špricer i Crno. Delegati su detaljno razmotrili sve aspekte Predloga usvojenog 1. oktobra, koji je glasio:

„Evo vama Nikole Tesle, dajte nam Zvonka Bogdana“.

Politički komesar Janjeće brigade NH3 Kutina, drug Marko, još jednom je naglasio svoje poznato stanovište sa zecom u jagnjetu, čime je nenadmašno obeležilo ovu, kao i prošlogodišnju Prvooktobarsku raspravu.

Ošamućeni ubedljivom argumentacijom navedenih drugarica i drugova, delegati su pristupili nadglasavanju. Konačan tekst Historijskoistorijskog sporazuma usvojen je višeglasno.

Obrnuti državni barjak, pentagram na majici, šahovnica na nožici


HISTORIJSKOISTORIJSKI SPORAZUM SRBA I HRVATA

Član 1.

Predlog Historijskoistorijskog sporazuma (“Službeni glasnik SATIBARE” br. 1 od 7. oktobra 2011. godine), menja se i glasi:

“Eve vam Zvonka Bogdana, dajte Ninu iz Kutine, jebeš Teslu”.


Nina iz Kutine, usmerava struju jače od Tesle

Član 2.

Utvrđuje se tekst srpskohrvatske-hrvatskosrpske himne i glasi:

Svaki grobar pravi
Tuđmana Franju slavi,
da nije bilo njega
bili bi crveno-plavi.

‘Ajmo crno-beli
umro je Tuđman Franja,
Ćutaćemo jedan minut
predsedniku Partizana.

Prelazne i završne odredbe

Član 3.

Stupanjem na snagu ovog Sporazuma prestaju da važe svi prethodni i budući nesporazumi.

U Kutinici, nejasnog trenutka daleko iza ponoći 27. maja 2012. godine

Jagnjeća brigada SATIBARA              Janjeća brigada NH3 Kutina

Atmosfera sa sednice


Potpisivanjem Historijskoistorijskog sporazuma zaključen je plenarni deo sednice, nakon čega se prešlo na hrkanje u malim radnim grupama, sa sledećim Noćnim redom:

1. Razmatranje operativno-taktičkog plana za otmicu Nine iz Kutine i proterivanje Zvonka Bogdana ukoliko ne pristanu na humano preseljenje,
2. Prazno.


Drugog radnog dana delegati su se posvetili kvalitativnoj evaluaciji minulog rada u plenumu. Evaulacija je obavljena u dve radne grupe, u dvorištu Ogijevog doma i na brdu poviše Kutinice.

Radna grupa na brdu poviše Kutinice
Nakon iscrpne analize hrvatske gusenice pokraj puta, sa posebnim osvrtom na njene karakteristike u odnosu na srpsku gusenicu, usledila je kraća tišina koju je prekinuo i razjasnio drug Hamarić: „Moraju li sve fore bit etničke?“
Pobeda nad janjetom

Radna grupa u dvorištu Ogijevog doma
Siguran sam da su na svoj način došli do identičnog zaključka.

Zahvaljujemo se Ogiju i njegovim roditeljima na gostoprimstvu i neograničenoj toleranciji.

U Beogradu, 28. maja 2012. godine

Belešku sačinio 
Ivan Zlatić  

Drug politički Satibare, Ivan Zlatić, sastavlja zapisnik

NAKON SLUŽBENE BELEŠKE SLEDI KRATAK VIDEO ZAPIS KOJI NE PREPORUČUJEMO:




A POTOM I REVIJA FOTOGRAFIJA:


Revolucija se brani mesom i kostima!


Drug Marko, politički komesar NH3 Kutine, prvak u lovu ribe za žene

Drugu Zimbi, sekretaru partijske ćelije Mačva, pitanja socijalizma zadaju glavobolje

Samo odmora dok traje obnova!
Partijski fotograf Zorana Lalić i sekretar AFŽ-a za pitanja čoveka,
narodna heroina Marijana Mika Mitrović

Napravili smo Jugoslaviju, šta ćemo sad, jebem ti život?

Načelnik programerske uprave drug Ogi
sa osmehom objašnjava izaslaniku partije za Kanadu i anarhizam
drugarici Irini
kako smo rekli istorijsko ne Rusima

Šefica revkoma za agrar i prinudni otkup drugarica Jelena u srdačnom
razgovoru sa Mikom i Noom o pitanjima zemlje, čoveka i nesvrstanosti

Drugovi Žućo, Bule i Haf u desantu na šarane

Duel Titana

Neko mora isprogramirati te rovove

Nina sa predstavnikom nove i bolje Jugoslavije

Drugarica Iva, načelnica AFŽ-a za odgoj, lepotu i rađanje Nove Jugoslavije

Partizanski bračni par Bošnjak-Velisavljević u potrazi
za apsolutno ničim

Pivo moje babe, partizanske iz Karlovca

Drug Ogi jedini je prijavio referat

Ravnomjerna raspodjela dobara

Izaslanica KPJ za Bliski Istok drugarica Noa drema


Ivo Eterović nije imao ovakvu tehniku...

Ping-pong duel "Ninu za Bogdana"

"Oči su mi more Jadransko, kose su mi klasje panonsko..."

Kako da sprovedemo prinudni otkup u Kanadi?

Drug Smoki pipka

Zalivanje jagnjeta

Čuvajte bratstvo i jedinstvo kao zjenicu oka!

Drugarica Petra, ambasador SFRJ u Portugalu

AFŽ-ova šefica odsjeka za pitanja autoriteta drug-ca Renata

Ako janjca nema, gulaša će biti, nešto treba jesti da bi mogli piti

Partijski ataše za kulturu drug Žagi u trenutku dok mu drug politički Stale
demonstrira kakav je ukus jagnjetine

Geslo samoupravnog socijalizma dočekivalo je delegate

I Nova Jugoslavija imaće svog vernog Reksa



Načelnik UDBE drug Jelovac demonstrira znanja sa akademije u NR Kini

Šef kontrašpijunaže drug Hamarić objašnjava načelniku
rokenrol odsjeka UDBE drugu Velisavljeviću kako je od mrskih eksploatatora
i fašista ukrao dokumenta

Alfa i omega Agitpropa drug Dugonjić u akciji

Predali smo MOSAD-ove dokumente, sad može da se odrema

Sekretarica AFŽ-ovog odeljenja za ekstremne sportove drugarica Marija
merka jedan od rekvizita za pomenute ekstremne sportove

Put u komunizam i bolje sutra...



Tuesday, May 22, 2012

Valentina Kovač


Rođenа je u Novom Sаdu, sаdа živi i rаdi u Beogrаdu. Diplomirаlа glumu u ratno doba raspada Jugoslavije, u klаsi Mire Bаnjаc. Odmah počinje da radi u Narodnom pozorištu u Zrenjaninu, iz koga posle godinu i po odlazi, rešena da više nikad ne radi u pozorištu u Srbiji. Iskustvo realnosti srpskih institucija ju je toliko zgrozilo, da sledećih šest godina ne ulazi ni u jedno pozorište čak ni da odgleda predstavu. Počinje da posećuje radio i tv stanice i da daje svoj glas, pa i lik, za različite emisije. Počinje da piše tekstove koje čitaju drugi novinari. Tokom vremena dolazi i na uredničke pozicije u pojedinim medijima, a njeni pokušaji da ubaci nekomercijalne i sadržaje koji ne interesuju većinu publike, uglavnom su, s pravom, osujećivani od strane vlasnika tih medija.

Pozorištu se, slušajući vapaj svoje duše, vraća posle godina samoizgnanstva. Problem jalovosti institucija rešila je uključivanjem u rad nezаvisne trupe „Humаn teаtаr“ u Novom Sаdu. Počinje i višegodišnja saradnja sa frаncuskim pozorištem „Les Foirаdes“ i rediteljkom Pаscаle Spengler koja je uvodi u svet fizičkog teаtrа i evropskog modernog pozorišnog izrаzа. Shvata da je baš to ono što traži u pozorištu. To je više godina kasnije odvelo i na master studije holandske MAPA akademije, jer – severnjaci razbijaju fizički teatar. I moderni pozorišni izraz. I flaše piva.
U prvim filmovima se pojavljuje sa 16, gde uči decu da ne jedu „fast food“, ne puše i ne piju, nego da se bave sportom. Posle toga je propušila, propila se i napustila karate. Prestaje da se pojavljuje u filmovima, sve do Satibare.